Google Search Console ir jos nauda verslui
Remiantis „Google“ pateikiamu apibrėžimu – „Google Search Console“ yra įrankis skirtas padėti internetinių svetainių savininkams suprasti, kaip jiems sekasi būti pastebėtiems „Google“ paieškos sistemoje ir ką jie gali padaryti, kad pagerintų savo matomumą ir sulauktų didesnio lankytojų srauto į savo svetainę.
Šis įrankis skaitmeninėje rinkodaroje yra vienas iš populiariausių ne tik dėl to, kad jis suteikia išsamią informaciją apie lankytojų srautą (iš „Google“ paieškos sistemos), raktažodžių efektyvumą, taisytinas svetainės vietas, tačiau taip pat yra ir visiškai nemokamas!
Kam naudojama „Google Search Console“?
Dažnai šis įrankis yra naudojamas SEO specialistų norint pagerinti svetainės matomumą „Google“ sistemoje naudojantis raktažodžiais. Taip pat platformoje galima pagreitinti naujai sukurtų svetainės puslapių indeksavimą (atsiradimą „Google“ paieškos sistemoje), išsižadėti sąsajų su kitomis svetainėmis, kurios kenkia jūsų svetainės reputacijai bei pašalinti norimus puslapius iš „Google“ sistemos rezultatų. „Google Search Console“ taip pat leidžia peržiūrėti tikslias frazes, kurios buvo naudotos žmonių, kurie rado jūsų svetainę paieškos rezultatuose.
Kokią informaciją galima gauti naudojantis „Google Search Console“?
Kaip jau turbūt pastebėjote, „Google Search Console“ yra galingas įrankis, leidžiantis gauti nemažai informacijos apie jūsų svetainės lankytojus, ateinančius iš „Google“ paieškos sistemos. Norint detaliai paaiškinti šio įrankio teikiamas naudas ir funkcijas prireiktų parašyti bent kelių šimtų puslapių vadovą, tad šį kart pasistengsiu viską pateikti trumpiau. Taigi, kokią informaciją galite gauti naudojantis „Google Search Console“?
Svetainės reitingavimo rezultatai
Naudodamiesi „Google Search Console“ galite nesunkiai sužinoti kiek kartų jūsų svetainė buvo parodyta „Google“ paieškos rezultatuose ir kiek iš tų parodymų iš tiesų susilaukė dėmesio (žmogus paspaudė ant jūsų svetainės nuorodos). Įrankis taip pat atskleidžia vidutinį paspaudimų skaičių (angl. k. average CTR) ir vidutinę „Google“ sistemoje užimamą poziciją. Visą aukščiau paminėtą informaciją galima analizuoti raktažodžių, svetainės tinklalapių, lankytojų gyvenamosios šalies ar naudojamo įrenginio atžvilgiu.
Svetainės indeksavimo statusas
Įrankis pateikia išsamią ataskaitą apie tai, kuriuose jūsų svetainės puslapiuose ropojo „Google“ vorai. Daugumoje atveju didžioji dalis svetainės puslapių yra indeksuojami (įtraukiami į „Google“ paieškos sistemą), tačiau kartais svetainės puslapiai nėra indeksuojami ir nebus rodomi paieškoje. Tokiais atvejais „Google Search Console“ pateiks konkrečią priežastį ir galimus problemos sprendimus.
Svetainės lankytojų patirtis
Šioje skiltyje galėsite gauti daugiau informacijos apie savo svetainės kokybę iš lankytojo perspektyvos. Į kokybės vertinimą „Google“ įtraukia tokius kriterijus kaip: svetainės krovimo greitis, pritaikymo mobiliems įrenginiams lygis, stabilumas, https naudojimas ir pan.
Ką galima atlikti naudojantis „Google Search Console“?
Be naudingos informacijos, kurią galite panaudoti savo svetainės matomumo „Google“ paieškos sistemoje didinimui, jūs taip pat galite atlikti ir keletą naudingų, o tam tikrose situacijose net lemtingų veiksmų.
Svetainės žemėlapio sudarymas
Svetainės žemėlapis iš tiesų yra tinklalapių sąrašas, padedantis „Google“ įvertinti ne tik jūsų svetainės dydį, bet ir joje esančių tinklalapių tarpusavio ryšį. Nors įprastai svetainė yra indeksuojama ir nepateikiant svetainės žemėlapio, kai kuriais atvejais (jei svetainė yra labai didelė, visiškai nauja, naudoja daug vizualaus turinio ir pan.) tai gali padėti pagerinti jūsų svetainės matomumą „Google“ paieškoje.
Puslapių išėmimas iš „Google“ paieškos sistemos
Naudodamiesi šia funkcija galite išimti norimų puslapių rodymą „Google“ paieškos sistemoje. Toks poreikis gali atsirasti dėl daugybės priežasčių: pakeitėte svetainės struktūrą, puslapis tapo nebeaktualus arba jame esanti informacija neturėtų būti viešai prieinama ir t.t. Nebeegzistuojančių puslapių atveju „Google“ įprastai pašalina juos iš rezultatų automatiškai, tačiau jei norite šį procesą paspartinti, „Removals“ funkcija yra tai, ko jums reikia.
Sąsajų su kenksmingomis svetainėmis išsižadėjimas
Kaip tikrame gyvenime, taip ir skaitmeniniame – asociacijos su prasta reputacija turinčiomis svetainėmis daro žalą ir jūsų svetainės reputacijai. Norint išvengti suprastėjusių „Google“ paieškos rezultatų yra rekomenduotina reguliariai peržiūrėti sąrašą svetainių, kurios savo tinklalapiuose naudoja nuorodas į jūsų svetainę. Identifikavus prastos reputacijos ar su jūsų veikla visiškai nesusijusias svetaines derėtų „išsižadėti“ šios „draugystės“ naudojantis „Google Search Console“ įrankiu, kurį rasite čia 👉 Sąsajų išsižadėjimas.
Apibendrinimas
Dabar, kai žinote kas yra Google Search Console ir kuo šis įrankis gali prisidėti prie jūsų svetainės/verslo augimo – pats laikas jį išbandyti praktiškai! Google Search Console yra nemokamas įrankis, kurį pradėti naudoti galite užsiregistravę čia 👉 Pradėti naudotis. Tiesa, įrankio paruošimas naudojimui gali pareikalauti šiek tiek techninių žinių, tad jei susidursite su sunkumais – drąsiai kreipkitės į mūsų komandą! 👇