Google Analytics prijungimas prie svetainės – žingsnis po žingsio
Google Analytics pateikiama informacijos gausa leidžia priimti svarbius ir duomenimis grįstus verslo sprendimus, todėl Google Analytics prijungimas prie jūsų svetainės veikiau yra butinybė, nei pasirinkimas. Google Analytics 4, dar kitaip įvardijamas kaip Google Analytics arba tiesiog GA ar GA4 yra naujausias Google svetainės srauto analizės įrankis, leidžiantis stebėti ir analizuoti jūsų svetainės lankytojų srautą bei veiksmus svetainėje.
Nepaisant to, jog panašių įrankių yra ir daugiau, GA4 yra vienas galingiausių (jei ne galingiausias), nemokamas ir todėl vienas populiariausių įrankių pasaulyje. Šio įrankio pagalba galite stebėti iš kur internete ateina lankytojai, koks apytikris jų amžius, kokioje šalyje jie dabar yra, kokius veiksmus atlieka svetainėje, kokius puslapius peržiūri ir t. t. Šiame „žingsnis po žingsnio” gide bus paaiškinama, kaip vyksta Google Analytics prijungimas PAPRASTAI, o pabaigoje pateikiama keletas rekomendacijų efektyviam šio įrankio naudojimui.
Kas yra Google Analytics?
Google Analytics – tai nemokamas įrankis, kurį Google sukūrė siekdama padėti svetainių savininkams stebėti ir analizuoti lankytojų elgseną svetainėje. Naujausia šio įrankio versija, Google Analytics 4 (GA4 arba tiesiog GA), yra patobulinta ankstesnės Universal Analytics versijos alternatyva. GA4 naudoja modernesnes duomenų analizės technologijas, todėl gali pasiūlyti pažangesnę analizę, kuri orientuota į įvykius (event-based tracking), leidžiančią tiksliau stebėti, ką vartotojai daro jūsų svetainėje.
PASTEBĖJIMAS. Patogumo dėlei, šiame gide bus naudojamos abi "Google Analytics 4" sąntrumpos (GA ir GA4), tad skaitydami turėkite omenyje, jog kalbama apie tą patį įrankį.
Pagrindiniai GA4 privalumai:
- Lankytojų veiksmų sekimas: galima sekti vartotojų apsilankymus tam tikruose puslapiuose, registracijos formos užpildymus, rinkti informaciją apie apsipirkimus ir pan.
- Sąsaja su Google Ads: paprastesnė ir patikimesnė Google Analytics sąsaja su Google Ads leidžia gauti tikslesnius duomenis apie Google Ads reklamų efektyvumą.
- Įvairūs duomenų šaltiniai: GA4 leidžia stebėti vartotojų kelionę ir jų veiksmus tiek svetainėje, tiek mobiliosiose programėlėse, sujungiant duomenis į vieną vietą.
- Ilgalaikis pritaikomumas: Dėl privatumo reikalavimų ir slapukų naudojimo pokyčių GA4 yra paruošta ateities duomenų analizei, nenaudojant trečiųjų šalių slapukų.
Trumpai tariant, Google Analytics suteikia įžvalgų apie tai, kaip lankytojai naršo jūsų svetainėje, padeda suprasti, kas veikia geriausiai, ir leidžia priimti pagrįstus verslo sprendimus.
Praktinė Google Analytics nauda
Štai praktinis pavyzdys, kaip GA4 prijungimas gali suteikti jums ypatingą pranašumą.
Tarkime, jog esate internetinė parduotuvė, savo asortimente turinti >100 prekių. Sklandžiai besivystanti prekyba staiga suletėjo, užsakymų skaičius nukrito per pus, tačiau nesate tikri dėl ko taip nutiko. Pirmoji mintis, jog reklamos Facebook ir Instagram platformose nustojo būti rodomos, tačiau gavus atsakymą iš reklamas administruojančios agentūros suvokėte, jog viskas tvarkoje, reklamos toliau pritraukia potencialius pirkėjus. Turėdami GA4 patikrinate ir pastarosios savaitės lankytojų srautą svetainėje – nepakito, lankytojų skaičius per paskutinę savaitę nesumažėjo. Kas per velnias?! – galite sau pagalvoti, tačiau netrukus randate problemos kilmę – besinaudojant GA4 kliento kelionės ataskaita matote, jog į svetainę atėję klientai peržiūri prekes, prideda jas į krepšelį, tačiau nukeliavę į atsiskaitymo puslapį, mobiliaisiais telefonais besinaudojantys klientai taip ir neatlieka užsakymo. Patikrintus atsiskaitymo puslapy savo telefone pastebite, jog šio puslapio dizainas taip išsikraipė, kad tapo beveik nebenaudojamas – skambinate svetainės kūrėjui, kuris greitai išsprendžia problemą.
Be GA pagalbos, šios problemos paieška ir sprendimas galėjo užtrukti kur kas ilgiau ir kainuoti kur kas brangiau (prarasti pardavimai, „tuščios” reklamos išlaidos ir net suprastėjęs įvaizdis klientų atžvilgiu). Sumažėję pardavimai, kaip neužsivedantis automobilis, problema gali glūdėti bet kur nuo oro sąlygų iki neveikiančio mygtuko. Tai tik viena iš priežasčių, dėl ko verta naudotis GA4 įrankiu, leidžiančiu ne tik geriau suvokti savo svetainės lankytojus ir jų poreikius, tačiau ir identifikuoti svetainėje kylančias problemas greičiau!
1. Pasiruošimas prijungti GA4
Prieš pradedant GA prijungimą, būtina atlikti keletą veiksmų, kurie užtikrins sklandų prijungimo prie svetainės procesą. Štai ko reikės:
- Google paskyra
Norint naudotis GA4, jums reikės aktyvios Google (dar kitaip gmail) paskyros. Jei jos dar neturite, galite ją lengvai susikurti adresu accounts.google.com. - Prieiga prie svetainės kodo arba turinio valdymo sistemos (CMS)
Į jūsų svetainę, atėjus laikui, reikės įdiegti Google Analytics sekimo kodą, todėl svarbu turėti prieigą prie:- svetainės HTML kodo arba
- turinio valdymo sistemos (tokios kaip WordPress, Shopify, Wix ir pan.).
Jei tokių prieigų neturite, o svetainę jums sukūrė agentūra ar laisvai samdomas specialistas, nesibaiminkite, pakaks, jei sekimo kodą, atėjus laikui, nusiųsite jiems.
2. Google Analytics paskyros paruošimas
GA paskyros paruošimas – tai pirmasis žingsnis siekiant gauti vertingos informacijos apie svetainės lankytojų elgseną. Nesijaudinkite, jei esate dar tik naujokas(-ė) šioje srityje – žingsniai yra paprasti ir greitai įgyvendinami! Kai paskyra bus paruošta, galėsite pereiti prie trečio, svarbiausio etapo – Google Analytics pajungimo prie jūsų svetainės.
- Nueikite į savo GA4 paskyrą
Sukurdami savo Google (gmail) paskyrą, jums kartu buvo sukurta ir GA4 prieiga, kurią galite pasiekti atidarę toliau pateiktą nuorodą 👉 https://analytics.google.com/ - Pateikite GA4 paskyros informaciją:
Jei prisijungiate pirmą kartą – spustelkite ekrano viduryje atsiradusį mėlyną mygtuką „Start measuring” (liet. k. Pradėti matavimą).
Jei prie prisijungiate jau ne pirmą kartą, spustelkite apačioje kairėje esantį krumpliaračio formos mygtuką su užrašu „Admin” ir naujame atsidariusiame lange, viršuje kairėje pusėje spustelkite mygtuką „Create”, tuomet „Account”. - Suteikite paskyrai pavadinima ir spauskite "Next" (liet. k. Kitas)
Viršuje esančiame lauke "Account name" įrašykite savo kuriamos paskyros pavadinimą. Dažniausiai tai būna jūsų verslo, prekinio ženklo arba svetainės pavadinimas. - Pateikite "nuosavybės" pavadinimą ir kitą informaciją
"Nuosavybės" pavadinimas taip pat kaip ir paskyros pavadinimas gali būti verslo, prekės ženklo ar svetainės pavadinimas. Vienoje GA paskyroje galite turėti bent keletą "nuosavybių" (angl. k. properties), todėl skirtingi jų pavadinimai padeda atskirti, kurios svetainės lankytojų srautą analizuojate.
Tame pačiame lange pasirinkite šalį, iš kurios tikitės sulaukti daugiausia lankytojų bei valiutą ir laiką. - Nurodykite industriją ir įmonės dydį
Pasirinkite vieną iš sąraše pateikiamų industrijos kategorijų ir nurodykite jūsų įmonės darbuotojų skaičių. Neturite darbuotojų ar net įmonės? Nebėda! Tiesiog pažymėkite mažą ("Small") įmonės dydį - Google Analytics kuo puikiausiai gali naudotis ir privatūs asmenys! - Pasirinkite savo verslo tikslus
Šiame žingsnyje siūlyčiau pasirinkti pirmuosius keturis pasirinkimus: Leads, Sales, Traffic ir User engagement and retention. Tai užtikrins, jog savo GA paskyroje turėsite maksimalų galimą duomenų kiekį. - Patvirtinkite Google Analytics naudojimos sąlygas
Varnele pažymėję laukelį, kuriuo sutinkate su GA4 naudojimosi sąlygomis spustelkite mygtuką "I Accept".
Sveikinu! Ką tik sukūrėte savo GA paskyrą ir jai priklausančią "nuosavybę"! Google Analytics prijungimas prie jūsų svetainės jau beveik baigtas, tad LEKIAM TOLIAU! - Pasirinkite lankytojų duomenų rinkimo platformą
Naujai atsidariusiame lange galite pasirinkti platformą, iš kurios ketinate rinkti duomenis apie lankytojus. Šiuo atveju aptariame duomenų rinkimą iš jūsų svetainės, tad pasirinkite "Web" variantą. - Įrašykite svetainės domeną ir srauto pavadinimą
Atsidariusiame lange, svetainės adreso lauke ("Website URL") įrašykite savo svetainės domeną be priešdelio https (pvz. upbeat.lt). Šalia esančiame srauto pavadinimo lauke ("Stream name") įrašykite savo norimą srauto pavadinimą (dažniausiai tai būna svetainės pavadinimas arba domenas). Atlike šiuos veiksmus spustelkite viršuje dešinėje esanty mėlyną mygtuką "Create and continue". - Nukopijuokite sekimo kodą
Netrukus po to atsiradusiame lange pateikiamas duomenų sekimo/rinkimo kodas, kurį tolimesniuose žingsniuose reikės įdėti į jūsų svetainę taip ją susiejant su ką tik jūsų sukurta GA paskyra. Nukopijuokite pateiktą kodą, tačiau neišjunkite šio lango - kiek vėliau prie jo dar sugrįšime.
Sveikinu! Ką tik užbaigėte pirmąją GA4 prijungimo prie jūsų svetainės dalį, kurios metu sukūrėte naują Google Analytics paskyrą, jai priklausančią "nuosavybę" ir sugeneravote sekimo kodą. Esate jau visai arti tikslo, tad VAŽIUOJAM!
3. Google Analytics prijungimas prie svetainės
Turint sekimo kodą, Google Analytics prijungimas yra atliekamas jį patalpinant tam tikroje svetainės vietoje. Priklausomai nuo to, kaip buvo sukurta svetainė, ši užduotis gali būti sąlyginai lengva arba gana sudėtinga ir reikalaujanti specialisto įsikišimo. Baiminatės, jog nepavyks? Pabandykime!
Žemiau pateikiamos instrukcijos keturioms populiariausioms svetainių platformoms: WordPress, Shopify, Wix ir Zyro (Hostinger). Jei jūsų svetainė sukurta/valdoma kitokia platforma, rekomenduojama kreiptis į svetainę kūrusią agentūrą arba mus!
Google Analytics prijungimas WordPress sistemoje
- Prisijunkite prie savo svetainės turinio valdymo sistemos WordPress aplinkoje
- Kairėje pusėje esančiame meniu pasirinkite Išvaizda > Temos failų redaktorius (Appearance > Theme File Editor)
Jei čia lankotės pirmą kartą, sistema gali atidaryti perspėjimo langą, sutikite su perspejimu. - Dešinėje esančiame sąraše "Temos failai" ("Theme files") suraskite failą pavadinimu "header.php" arba "Theme Header"
Nematote tokio failo? Nieko baisaus! Virš sąrašo esančiame laukelyje galite pasirinkti kitų temų failų sąrašą. Šiame sąraše pasirinkite kitą temą (ir paspauskite mygtuką "Pasirinkti" arba "Select") ir vėl peržiūrėkite failų sąrašą ieškodami minėto failo. Peržiūrėkite visų temų failus kol galų gale rasite "header.php" arba "Theme Header" failą. - Įklijuokite anksčiau nukopijuotą GA sekimo kodą auksčiausioje <head> vietoje
Tai svarbiausias žingsnis! Pamenate sekimo kodą, kurį nukopijavote užbaigę Google Analytics paskyros kūrimą? Dabar yra metas jį įklijuoti jam skirtoje vietoje! Spustelkite ant "head.php" arba "Theme Head" failo ir netrukus atsidariusiame kodo lauke ieškokite kodo dalies, kurioje yra užrašas "<head>". Spustelkite pelyte šio užrašo dešinėje pusėje ir paspauskite enter, taip sukurdami naują kodo eilutę (lygiai taip pat, kaip kad norėtumėte sukurti naują eilutę rašydami elektroninį laišką). Šioje naujoje eilutėje ir įklijuokite anksčiau nukopijuotą sekimo koduką. - Išsaugokite pakeitimus paspaudę ant apačioje esančio mygtuko "Atnaujinti failą" arba "Update File"
Sveikinu, Google Analytics prijungimas prie jūsų svetainės jau atliktas! Wuuhooo! Dabar belieka įsitikinti, jog sujungimas veikia... - Patikrinkite ar Google Analytics prijungimas veikia
Grįžkite į GA4 langą, iš kurio anksčiau nukopijavote sekimo kodą. Šio lango viršutinėje dešinėje pusėje turėtumėte matyti mėlyną mygtuką "Test installation" - spustelkite ant jo ir luktelėkite, kol sistema patvirtins sėkmingą prijungimą. Nenustebkite, jei keletą minučių po kodo įdėjimo į svetainę GA sistema rodys pranešimą, jog sujungimas neįvyko. Duokite šiek tiek laiko sistemai "suvokti" atliktus pokyčius ir bandykite testą iš naujo.
Google Analytics prijungimas Shopify sistemoje
- Prisijunkite prie savo svetainės turinio valdymo sistemos Shopify aplinkoje
- Kairėje pusėje esančiame meniu pasirinkite Online store > Preferences
- Atsidariusiame lange suraskite Google Analytics skiltį ir spustelkite "Set up Google"
- Instaliuokite Google&Youtube spusteldami "Install"
- Sujunkite savo svetainę su Google paskyra
Naujai atsidariusiame lange spustelkite žalią mygtuką "Connect". Šiame žingsnyje sistema gali paprašyti jūsų prisijungti prie savo anksčiau sukurtos Google (gmail) paskyros. Tokiu atveju prisijunkite ir suteikite visas prašomas prieigas. - Google Analytics prijungimas prie svetainės
Tame pačiame lange, kiek žemiau, skiltyje "Connect a Google Analytics property" pasirinkite jūsų anksčiau sukurtą Google Analytics paskyrą (jei ji dar nėra automatiškai parinkta) ir spustelkite "Connect". - Patikrinkite ar Google Analytics prijungimas veikia
Grįžkite į GA4 langą, iš kurio anksčiau nukopijavote sekimo kodą. Šio lango viršutinėje dešinėje pusėje turėtumėte matyti mėlyną mygtuką "Test installation" - spustelkite ant jo ir luktelėkite, kol sistema patvirtins sėkmingą prijungimą. Nenustebkite, jei keletą minučių po kodo įdėjimo į svetainę GA sistema rodys pranešimą, jog sujungimas neįvyko. Duokite šiek tiek laiko sistemai "suvokti" atliktus pokyčius ir bandykite testą iš naujo.
Google Analytics prijungimas Wix sistemoje
- Prisijunkite prie savo svetainės turinio valdymo sistemos Wix aplinkoje
- Kairėje pusėje esančiame meniu pasirinkite Settings > Custom code
- Google Analytics prijungimas prie svetainės
Atsidariusiame lange spustelkite mygtuką "Add Custom Code" ir pirmame lange įklijuokite anksčiau nukopijuotą Google Analytics kodą. Žemiau esančiame "Name" lange nurodykite kodo pavadinimą (tinka bet koks, tačiau geroji praktika būtų šioje vietoje nurodyti "Google Analytics"). Prieš spausdami mygtuką "Apply" įsitikinkite, kad kodas būtų pateikiamas "All pages" ir "Load code once", o jo įterpimo vieta "Place Code in" yra "Head". - Patikrinkite ar Google Analytics prijungimas veikia
Grįžkite į GA4 langą, iš kurio anksčiau nukopijavote sekimo kodą. Šio lango viršutinėje dešinėje pusėje turėtumėte matyti mėlyną mygtuką "Test installation" - spustelkite ant jo ir luktelėkite, kol sistema patvirtins sėkmingą prijungimą. Nenustebkite, jei keletą minučių po kodo įdėjimo į svetainę GA sistema rodys pranešimą, jog sujungimas neįvyko. Duokite šiek tiek laiko sistemai "suvokti" atliktus pokyčius ir bandykite testą iš naujo.
Google Analytics prijungimas Zyro (Hostinger) sistemoje
- Prisijunkite prie savo svetainės turinio valdymo sistemos Zyro (Hostinger svetainės) aplinkoje
- Kairėje pusėje esančiame meniu pasirinkite Daugiau nustatymų (trys burbuliukai) > Integracijos
- Google Analytics prijungimas prie svetainės
Atsidariusiame lange, skiltyje "Kodas" įklijuokite anksčiau nukopijuotą GA kodą.
Kaip alternatyvą galite naudoti ir kitą sujungimo metodą, tame pačiame lange pasirinkdami "Google Analytics" skiltį ir "Google Analytics ID" laukelyje įrašę ne visą nukopijuotą sekimo kodą, tačiau tik jame esantį ID, kuris yra 12 simbolių kodas, prasidedantis G-XXXXXXXXXX (šio ID reikėtų ieškoti nukopijuoto kodo apačioje, kodo eilutėje, kuri prasideda gtag('config', 'G-XXXXXXXXXX')).
Nesvarbu, kurį iš šių metodų naudosite - abu jie tinkami! - Patikrinkite ar Google Analytics prijungimas veikia
Grįžkite į GA4 langą, iš kurio anksčiau nukopijavote sekimo kodą. Šio lango viršutinėje dešinėje pusėje turėtumėte matyti mėlyną mygtuką "Test installation" - spustelkite ant jo ir luktelėkite, kol sistema patvirtins sėkmingą prijungimą. Nenustebkite, jei keletą minučių po kodo įdėjimo į svetainę GA sistema rodys pranešimą, jog sujungimas neįvyko. Duokite šiek tiek laiko sistemai "suvokti" atliktus pokyčius ir bandykite testą iš naujo.
Sveikinu sujungus savo svetainę su Google Analytics! ✨ Šis galingas įrankis jau šiuo metu renka duomenis apie jūsų svetainės lankytojus ir jų atliekamus veiksmus, tad rytoj galėsite pamatyti pirmuosius rezultatus! Nepamirškite, Google Analytics yra labai plataus spektro analizės įrankis, tad skirkite šiek tiek laiko susipažinti su jo galimybėms.
4. Keletas patarimų efektyviam GA4 naudojimui
Jei esate pradedantysis, šis analizės įrankis gali pasirodyti "gremėzdiškas" ir tam tikra prasme jis toks ir yra. Būtent dėl šios priežasties toliau pateikiamiu keletą patarimų, kurie gali padėti "įsivažiuoti" greičiau ir (svarbiausia) paprasčiau!
- Susipažinkite su GA4
Šiuo įrankiu galite analizuoti svetainėje surinktus duomenis daugybe aspektų ir dimensijų ir visi jie pateikiami skirtingose ataskaitose (Reports) (pvz. Landing page, Promotions, Events ir t. t.). Drąsiai tyrinėkite šį įrankį ir pratinkitės prie jo "struktūros". - Aktualiausios ataskaitos
Dažnu atveju visų GA4 renkamų duomenų jums nereikės, tačiau esama keletas populiariausių ataskaitų, suteikiančių gana išsamią ir daugeliui aktualią informaciją. Šios ataskaitos yra:
- Realaus laiko ataskaita (Real time overview) - leidžia stebėti svetainės lankytojų skaičių, veiksmus ir lankomus puslapius realiuoju laiku;
- Srauto įgyjimo ataskaita (Traffic Acquisition) - leidžia stebėti iš kur ateina lankytojai, kiek (vidutiniškai) laiko praleidžia svetainėje, kuris iš kanalų atneša daugiausia klientų (jei kalbama apie e. parduotuvę) ir t. t.
- Pirkėjo kelionės ataskaita (Purchase Journey) - leidžia stebėti kokia dalis iš svetainėje apsilankiusiųjų peržiūrėjo (pvz.) produktus, kokia dalis juos pridėjo į krepšelį ir galų gale įsigijo. Ši ataskaita plačiai naudojama e. parduotuvių efektyvinimui.
- Stebėkite konversijas
Google Analytics suteikia galimybę išskirti jums ypač svarbius vartotojų veiksmus ir juos sekti "atskirai". Jei jums svarbi lankytojų registracija - turbūt norėtumėte pažymėti formos registracijos įvykį (event), kaip pagrindinį (key event). O gal būt jums ypač svarbūs konkretaus svetainės puslapio apsilakymai ar produkto pridėjimo į krepšelį atvejai?
Apibendrinimas
Dabar, sėkmingai atlikę visus šiame gide nurodytus žingsnius, Google Analytics prijungimas prie jūsų svetainės nebeatrodo toks sunkus, ar ne? Naudodamiesi šiuo įrankiu dabar galite stebėti jums aktualiausius rodiklius, suprasti jūsų svetainės lankytojų elgseną ir priimti duomenimis grįstus sprendimus, tobulinant svetainę ir plėtojant savo verslą internete! Ir visa tai nepriklausomai nuo to ar jūsų svetainė valdoma WordPress, Shopify, Wix ar Zyro platformose!
Jei turite klausimų ar reikia papildomos pagalbos, nedvejodami kreipkitės į mus telefonu (+370 678 28720), el. paštu (info@upbeat.lt) ar tiesiog spustelėję žemiau esantį mygtuką ir užpildę registracijos formą. Mūsų ekspertų komanda padės jums atskleisti visą GA4 potencialą ir užtikrinti, kad maksimaliai išnaudotumėte savo svetainės galimybes 🚀